ANIMA NEWS - Un conflict politic major zguduie coaliția de guvernare din Israel. Ministrul de Finanțe, Bezalel Smotrich, împinge o reformă uriașă. El vrea să privatizeze Căile Ferate Israeliene.
Acest plan este inclus în proiectul de buget pentru anul 2026.
Ministrul Transporturilor, Miri Regev, se opune cu toată puterea. Ea numește planul o trădare ideologică.
Reforma propune o schimbare structurală profundă.
Compania de stat are 4.000 de angajați. Relațiile de muncă sunt tensionate de ani de zile. Planul vrea să separe transportul de pasageri de dezvoltarea infrastructurii. Liniile de tren ar urma să fie scoase la licitație. Companiile private ar putea opera trenurile.
Dezvăluiri din culise: Ineficiența și scandalul de corupție
Motivația reformei este clară. Căile Ferate Israeliene nu pot oferi servicii bune. În același timp, nu reușesc să termine proiectele mari la timp. Compania este prea mare și are probleme de conducere. Mai mult, ea este și operator și regulator. Practic, se controlează singură.
Un alt motiv ține de un scandal recent. Președintele puternicului sindicat al feroviarilor a fost arestat. Asta s-a întâmplat în cadrul unei anchete de corupție. Ancheta vizează sindicatul Histadrut. Această reformă ar slăbi mult puterea sindicatelor. Ele nu ar mai putea influența serviciile.
Bătălia politică și soarta pasagerilor
Miri Regev se teme de eșec. Ea susține că privatizarea nu a mers bine în alte țări și crede că serviciul trebuie să rămână la stat.
Pe de altă parte, Smotrich vrea să demonstreze că poate face reforme. Această luptă politică va fi un test greu pentru coaliție.
Între timp, pasagerii suferă. Numărul de călători a scăzut. Oamenii folosesc mai puțin trenul. Ei aleg alte mijloace de transport. Trenurile ar putea circula mai des. Dar compania alege să mărească timpul între trenuri.
Așadar, această decizie îi afectează direct pe cetățeni. (Anima News)
Nando Mario Varga și echipa Anima News au contribuit la redactarea acestei știri.

0 Comentarii